Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(100)
Forma i typ
Książki
(100)
Dostępność
dostępne
(99)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(100)
Autor
Pilecka Władysława
(11)
Pilecki Jan
(10)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(6)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(5)
Adamek Irena
(4)
Sołtysiak Teresa
(4)
Baran Jolanta
(3)
Maurer Alicja
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Nowak Jadwiga Ewa
(3)
Stucki Edmund
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Grochmal-Bach Bożena
(2)
Gąsiorek Krystyna
(2)
Kawka Maciej
(2)
Kuźma Józef
(2)
Nowak Jadwiga
(2)
Ossowski Roman
(2)
Pieter Józef
(2)
Plenkiewicz Maria
(2)
Rakowska Alicja
(2)
Wilk Andrzej
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrusiewicz Piotr
(1)
Aouil Bassam
(1)
Banach Czesław
(1)
Bałuszyńska Małgorzata
(1)
Budrewicz Irena
(1)
Budrewicz Tadeusz
(1)
Bursztyńska Halina
(1)
Chymuk Maria
(1)
Czajkowski Wojciech
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dzieniarz Wiesława
(1)
Gasiul Henryk
(1)
Grochmal-Bach B
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Jarowiecki Jerzy
(1)
Jusewicz Krzysztof
(1)
Kaiser Jan
(1)
Komendera Antoni
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kosętka Halina
(1)
Lanota Anna
(1)
Makarewicz Jolanta
(1)
Mazur Sławomir
(1)
Merżan Irena
(1)
Mieszkowska Anna
(1)
Mikrut Adam
(1)
Moszner Paweł
(1)
Napierała Marek Paweł
(1)
Ożdżyński Jan
(1)
Padoł Roman
(1)
Rosa Alicja
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rumiański Antoni
(1)
Sierankiewicz Ewa
(1)
Skibińska Helena
(1)
Stawiński Wiesław
(1)
Stępień-Huptyś Renata
(1)
Surowaniec Józef
(1)
Szczutowska Krystyna
(1)
Szydełko Andrzej
(1)
Szymański Mirosław
(1)
Trempała Janusz
(1)
Tyloch Witold Józef
(1)
Uryga Zenon
(1)
Wizner Margaret A
(1)
Wojtycza Janusz
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wójtowicz Stanisław
(1)
Władyka Halina
(1)
Zając Maria
(1)
Zelech Władysław
(1)
Ziarkowski Jan
(1)
Zimnicki Antoni
(1)
Łysek Jan
(1)
Śliwa Michał
(1)
Żak-Święcicka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(92)
1980 - 1989
(5)
1960 - 1969
(2)
Kraj wydania
Polska
(100)
Język
polski
(100)
Temat
Dziecko upośledzone umysłowo
(8)
nauczanie początkowe
(8)
Wychowanie przedszkolne
(7)
czytanie
(7)
dziecko
(7)
Dziecko
(6)
mowa
(6)
dziecko upośledzone umysłowo
(5)
język polski
(5)
młodzież szkolna
(5)
nauczyciele
(5)
pisanie
(5)
Nauczanie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Porażenie mózgowe dziecięce
(4)
logopedia
(4)
niepełnosprawni
(4)
pedagogika
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Internaty
(3)
Mowa
(3)
Nauczyciele
(3)
dyslalia
(3)
dziecko niepełnosprawne
(3)
matematyka
(3)
niedostosowanie społeczne
(3)
pedagodzy specjalni
(3)
pedagogika specjalna
(3)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Jąkanie
(2)
Logopedia
(2)
Mutyzm
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poznanie
(2)
Przestępczość nieletnich
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Wychowanie
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół Downa
(2)
agresja
(2)
depresja
(2)
dysgrafia
(2)
dysleksja
(2)
dzieci upośledzone umysłowo
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
gry i zabawy
(2)
gry i zabawy umysłowe
(2)
język
(2)
literatura
(2)
matematyczne pojęcia
(2)
metoda ortofoniczno-muzyczna
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
młodzież
(2)
niesłyszący
(2)
ortofoniczne piosenki
(2)
osobowość
(2)
patologia społeczna
(2)
piosenka
(2)
przestępczość nieletnich
(2)
psychologia
(2)
studenci
(2)
stymulacja psychoruchowa
(2)
słuch fonematyczny
(2)
upośledzeni umysłowo
(2)
upośledzenie umysłowe
(2)
wymowa
(2)
środowisko człowieka
(2)
Analiza transakcyjna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Banach, Czesław
(1)
Bibliologia
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Czytanie
(1)
Decroly'ego, metoda
(1)
Domy dziecka
(1)
Dychawica oskrzelowa
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone fizycznie
(1)
Dziewczęta
(1)
Geografia polityczna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Innowacje
(1)
Iłłakowiczówna, Kazimiera
(1)
Język polski
(1)
Kepharta
(1)
Kodaly'a, metoda
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konopnicka, Maria
(1)
Korczak, Janusz (1879-1942)
(1)
Kształcenie
(1)
Listy polskie
(1)
100 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9097, W.p9096 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Analiza " ja " w kategoriach ego: 1. S. Freud jako prekursor psychologii ego; 2. Ego jako centralna i autonomiczna struktura; Rozdział 2. " Ja " jako rezultat wykorzystania możliwości własnego rozwoju: 1. Self jako cel rozwoju w interpretacji C. Junga; 2. Identyfikacja z realnym self w ujęciu E. Fromma; 3. Realny self jako cel rozwoju w interpretacji K. Horney; Rozdział 3. Interpretacja " ja " w kategoriach dynamizmu: 1. Self-system jako dynamizm w teorii H. S. Sullivana; 2. Self-sentyment jako dynamizm - teoria R. Cattella; Rozdział 4. " Ja " jako efekt symbolizacji doświadczeń i interpretacji percepcji: 1. Koncepcja self w ujęciu P. Lecky'ego; 2. Symboliczny self w teorii A. Angyala; 3. Self fenomenologiczny w interpretacji W. Combra i D. Snygga; 4. Propozycja teoretyczna C. Rogersa; Rozdział 5. " Ja " jako struktura poznawcza: 1. Konstrukt ja w koncepcji G. A. Kelly; 2. Hierarchiczne i asocjacyjne modele self; 3. Self a kontekst sytuacyjny w interpretacji R. F. Baumeistera i D. M. Tice; 4. " Ja " jako struktura poznawcza w interpretacji polskich autorów; 4.1. Propozycja teoretyczna J. Kozienickiego; 4.2. Struktura ja w koncepcji W. Łukaszewskiego; 4.3. Interpretacja " ja " w koncepcji J. Reykowskiego; 4.4. Sposoby interpretacji " ja " w teorii Z. Zaborowskiego; Rozdział 6. " Ja " jako interakcja społeczna - pojęcie, rozwój, patologia: 1. " Ja " w interpretacji interakcjonizmu symbolicznego; 1.1. Odzwierciedlony self w koncepcji C. H. Cooleya; 1.2. " Ja " i " mnie " w koncepcji G. H. Meada; 1.3. Interpretacja " ja " w teorii W. Jamesa; 1.4. Rozwój self według teorii J. M. Baldwina; 2. Analiza " ja " w kategoriach interacji ja aktualnego z ja symbolicznym - koncepcja H. J. Hermana; 3. " Ja " a sytuacja społeczna - możliwości interpretacji; Rozdział 7. " Ja " jako podmiot i " ja " jako przedmiot - sposoby analizy wzajemnych relacji: 1. Problem celowości uwzględniania " ja " podmiotowego w psychologii; 1.1. Podstawowe właściwości określające podmiotowość " ja " i sprawczość zachowań; 1.2. Wybór sposobu istnienia jako wskaźnik podmiotowości " ja " - interpretacja L. Binswangera; 1.3. Twórczy self w teorii A. Adlera; 2. Podstawowe interpretacje relacji ja podmiot - ja przedmiot; 2.1. Próba analizy relacji podmiot - przedmiot w kategoriach intencjonalnej teorii świadomości - propozycja P. Koestenbauma; 2.2. Wyjaśnienia w kategoriach różnic pomiędzy ego i self; 2.3. Pojęcie proprium jako forma rozwiązania - propozycja G. Allporta; 2.4. Interpretacja relacji podmiot - przedmiot przez R. Maya; 2.5. Wyjaśnienia w kategoriach wiedzy i schematu poznawczego; 2.6. Relacja podmiot - przedmiot w interpretacji A. Blasiego; Rozdział 8. Rozwój " ja " jako proces realizacji dyspozycji na przestrzeni życia: 1. Rozwój i patologia ego w teorii E. Eriksona; 2. Analiza rozwoju potencjału " ja " według koncepcji Ch. Buhler; Rozdział 9. Rozwój " ja " jako rezultat jakości interakcji - interpretacja w ramach teorii relacji z obiektem: 1. Rozwój i patologia ego w interpretacji teorii relacji z obiektem; 1.1. Rozwój i patologia ego według koncepcji W. R. Fairbarina; 1.2. Rozwój i patologia ego według teorii O. Kernberga; 2. Rozwój i patologia self w interpretacji teorii relacji z obiektem; 2.1. Interpretacja rozwoju i patologii self w teorii D. Winnicotta; 2.2. Rozwój i patologia self w interpretacji H. Koguta; Rozdział 10. Modele rozwoju " ja " oparte na podejściu poznawczym i interakcyjnym: 1. Modele strukturalno-rozwojowe; 2. Interpretacja poznawczo-rozwojowa; 3. Społeczno-poznawcza interpretacja rozwoju " ja "; Rozdział 11. Integracyjne modele rozwoju " ja ": 1. Rozwój " ja " w interpretacji M. Chłopkiewicza; 2. Analiza rozwoju ego w interpretacji J. Loevinger; 3. Integracyjny model rozwoju " ja " w interpretacji G. G. Norma; Rozdział 12. Analiza różnych oblicz " ja " w kategoriach osoby - propozycja własna: 1. Dominujące oblicze " ja " w psychologii; 2. Osoba jako kategoria scalająca zmienność oblicz " ja "; Rozdział 13. Podstawowe zasady i mechanizmy rozwoju oraz patologii " ja " w świetle koncepcji osoby: 1. Modele interpretacji rozwoju i patologii " ja "; 2. Ogólne zasady i warunki rozwoju " ja "; 3. Podstawowe warunki i mechanizmy rozwoju osoby; Bibliografia; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37325, W.37362 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34352 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polityczny atlas świata / kierownictwo Jan Łysek ; mapy wykonał Krzysztof Jusewicz, Antoni Zimnicki. - Wyd. 2 uzup. i popr. - Warszawa : Wydawnictwo Współczesne, 1987. - 158, [2] s., [8] s. kolor. : il., mapy ; 30 cm.
Wyd. specjalne Nowych Czasów w oparciu o czeskie wyd. Atlas Světa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. sz34470 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35366 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dydaktyka komplementarna / Wiesław Andrukowicz. - Warszawa : Wydawnictwo WSP TWP, 2004. - 182 s. : wykr., tab. ; 24 cm.
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Komplementarność poznania: 1.1. Ekstraspekcja percepcyjna; 1.2. Ekstraspekcja recepcyjna; 1.3. Introspekcja percepcyjna; 1.4. Introspekcja percepcyjna; 1.5. Świadomość potencjalna i aktualna; Rozdział 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej: 2.1. Geneza edukacji integralnej; 2.2. Edukacja jako wieloczynnikowe kontinuum; 2.3. Kompetencje kognitywne; 2.4. Kompetencje deskryptywne; 2.5. Kompetencje mnemoniczne; 2.6. Kompetencje prakseologiczne; 2.7. Kompetencje ewaluacyjne; 2.8. Kompetencje emocjonalne; 2.9. Kompetencje lingwistyczne; 2.10. Kompetencje komunikatywne; Rozdział 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia w edukacji komplementarnej: 3.1. Sześć szczebli kształcenia informacyjnego; 3.1.1. Recepcja informacji; 3.1.2. Analiza informacji; 3.1.3. Synteza informacji; 3.1.4. Zrozumienie informacji; 3.1.5. Zastosowanie informacji; 3.1.6. Ocena informacji; 3.2. Sześć szczebli kształcenia percepcyjnego; 3.2.1. Percepcja obrazu; 3.2.2. Formowanie obszaru obserwacji; 3.2.3. Odkrywanie podobieństw; 3.2.4. Indeksacja różnic; 3.2.5. Weryfikacja wytworów obserwacji; 3.2.6. Wnioskowanie; 3.3. Szcześć szczebli rozwoju emocjonalnego; 3.3.1. Zauważanie emocji; 3.3.2. Komunikowanie; 3.3.3. Formowanie (praktyczne) emocji; 3.3.4. Zrozumienie i waloryzacja własnych emocji; 3.3.5. Respektowanie i konceptualizacja ludzkich uczuć; 3.3.6. Integrowanie; 3.4. Sześć szczebli rozwoju impresyjnego; 3.4.1. Recepcja wrażeń; 3.4.2. Dyspozycja do określonego kierunku przyjmowanych wrażeń; 3.4.4. Zaangażowanie; 3.4.5. Systematyzacja wrażeń; 3.4.6. Waloryzacja; Rozdział 4: Cele edukacji komplementarnej; 4.1. Głowne zadania edukacyjne; 4.2. Ogólny projekt edukacji kompementarnej; 4.3. Taksonomia celów ujęta komplementarnie; Rozdział 5: Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego: 5.1. Ogólna charakterystyka metody; 5.2. Strategia retrospektywna; 5.2.1. Techniki erotematyczne; 5.2.1.1. Rozmowa kierowana; 5.2.1.2. Dialog; 5.2.1.3. Dyskusja; 5.2.2. Techniki akromatyczne; 5.2.2.1. Wykład; 5.2.2.2. Praca z książką; 5.2.2.3. Nauczania programowe; 5.2.3. Techniki medialne; 5.2.3.1. Audycja radiowa; 5.2.3.2. Audycja telewizyjna; 5.2.3.3. Praca z komputerem; 5.3. Startegia deskryptywna; 5.3.1. Techniki empiryczne; 5.3.1.1. Obserwacja; 5.3.1.2. Eksperyment; 5.3.1.3. Sondaż diagnostyczny; 5.3.2. Techniki ćwiczeniowe; 5.3.2.1. Ćwiczenia operacyjne; 5.3.2.2. Ćwiczenia czynnościowe; 5.3.2.3. Ćwiczenia ogólne; 5.3.3. Techniki projektów; 5.3.3.1. Technika wytwórcza; 5.3.3.2. Agrotechnika; 5.3.3.3. Zootechnika; 5.4. Strategia transgresyjna; 5.4.1. Techniki dramy; 5.4.1.1. Inscenizacja; 5.4.1.2. Symulacja; 5.4.1.3. Identyfikacja sytuacyjna; 5.4.2. Techniki odroczonej ewaluacji; 5.4.2.1. Burza mózgów; 5.4.2.2. Synektyka; 5.4.3. Techniki komunikacji interpersonalnej; 5.4.3.1. Kalambur wyrazowy; 5.4.3.2. Kalambur sygnałowy; 5.4.3.3. Kalambur obrazowy; 5.4.3.4. Improwizacja werbalna; 5.4.3.5. Improwizacja pozawerbalna; 5.4.3.6. Twórcze słuchanie; 5.4.3.7. Emocjonalna ewaluacja; 5.5. Strategia prospektywna; 5.5.1. Techniki relaksacyjne; 5.5.1.1. Ćwiczenia odprężające; 5.5.1.2. "Sen na jawie"; 5.5.1.3. Ekspozyja nastroju; 5.5.2. Techniki wizualizacyjne; 5.5.2.1. Kooperacja skojarzeń; 5.5.2.2. "Gdybanie"; 5.5.2.3. "Burza wrażeń"; 5.5.2.4. Archiwum X; 5.5.2.5. Koncert życzeń; 5.5.3. Techniki ekspozycyjne; 5.5.3.1. Budowanie nastroju; 5.5.3.2. Odkrywanie wartości; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41768, W.41803 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 212)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Praktyka znacząca rozwojowo: 1.1. Właściwości rozwojowe - znaczenie pojęcia; 1.2. Kształtowanie się i rozwój aktywności dziecka od urodzenia do wieku wczesnoszkolnego; 1.3. Ocena rozwojowa dzieci a programy nauczania; 1.3.1. Ocena rozwojowa dzieci w relacjach dom - przedszkole - szkoła; 1.3.2. Program nauczania i jego cechy; 1.3.3. Relacje między rozwojowym programem nauczania a systemem wychowania w domu; 1.4. Podsumowanie; Rozdział 2. Pożądane cechy interakcji dorosły - dziecko w praktyce rozwojowej; Rozdział 3. Optymalna rozwojowo praktyka do trzeciego roku życia dziecka: 3.1. Uwarunkowania rozwojowe; 3.2. Rozwój dziecka w pierwszym roku życia; 3.3. Maluchy i ich rozwój; 3.4. Podstawowe uwarunkowania optymalnej opieki nad niemowlętami i maluchami oraz ich doświadczeń; 3.5. Podsumowanie; Rozdział 4. Składniki rozwojowej praktyki dla niemowląt i maluchów: 4.1. Charakterystyka zachowań dorosłych w stosunku do niemowląt; 4.2. Omówienie praktyki rozwojowej korzystnej i niekorzystnej dla dzieci w wieku poniemowlęcym; 4.3. Korzystna rozwojowo praktyka dla trzylatków; 4.4. Podsumowanie; Rozdział 5. Optymalne doświadczenia w programach wychowania dla dzieci w wieku przedszkolnym: 5.1. Uczenie się dzieci w wieku przedszkolnym; 5.2. Zintegrowane składniki praktyki korzystnej i niekorzystnej dla dzieci w wieku przedszkolnym; 5.3. Zmiany i wyzwania okresu przejściowego; 5.4. Podsumowanie; Rozdział 6. Korzystna rozwojowo praktyka dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym: 6.1. Rozwój i uczenie się dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6.1.1. Rozwój fizyczny; 6.1.2. Rozwój poznawczy; 6.1.3. Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny; 6.2. Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo; 6.3. Składniki praktyki korzystnej i niekorzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6.4. Podsumowanie; Rozdział 7. Popularyzacja praktyki rozwojowej w wychowaniu małego dziecka: 7.1. Świadomość wychowawcza rodziców; 7.2. Odpowiedzialność nauczycieli za poziom praktyki rozwojowej; 7.3. Rola nadzoru pedagogicznego w zakresie praktyki rozwojowej; 7.4. Strategie informacyjne o odpowiedniej praktyce rozwojowej; 7.5. Podsumowanie; Zakończenie; Zestaw prac popularno-naukowych dla rodziców i wychowawców przedszkoli (żłobków) i nauczycieli klas I-III o tematyce gier i zabaw, gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, wychowania estetycznego; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39019, W.39309 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40391 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38557, W.38558, W.38560, W.38559, W.38561 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. KEN w Krakowie ; Nr 102)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40392 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. KEN w Krakowie ; Nr 208)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39148 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Ogólne problemy rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych: 1. Ossowski R.: Pomoc medyczna a psychologiczna w procesie leczenia i rehabilitacji; 2. Pilecka W.: Zasoby osobowości szansą kreatywnego rozwoju dziecka niepełnosprawnego; 3. Bondar W.: Specyficzne problemy integracji zawodowej i zatrudnienia absolwentów szkół specjalnych (w języku rosyjskim); 4. Fomiczowa L.: Operatywność intelektualna dzieci (w języku rosyjskim); 5. Sołtysiak T.: Sekty jako zagrożenia optymalnego rozwoju młodzieży sprawnej i niepełnosprawnej; 6. Komorska M.: Młodzież niepełnosprawna a realizacja aspiracji życiowych. Analiza socjologicznych pamiętników; 7. Aouil B.: Psychologiczna rehabilitacja dzieci z wadami słuchu a edukacyjna integracja - przegląd badań; 8. Nowak A.: Integracja Edukacyjna - szansą czy zagrożeniem rozwojuniepełnosprawnych; 9. Zaorska M.: Dziecko z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku w szkole masowej - szanse i zagrożenia rozwoju; 10. Błeszyńska K.: Paradygmat rehabilitacyjny a poczucie tożsamości społecznej osób niepełnosprawnych; 11. Milewski S., Czaplewska E.: Człowiek niepełnosprawny w świadomości współczesnych Polaków; 12. Kasprzak E.: Poczucie jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; 13. Bondar L.: Idea W. A. Suchomilińskiego a wychowanie dzieci niepełnosprawnych (w języku rosyjskim); Część 2. Specyficzne problemy poszczególnych grup osób niepełnosprawnych i możliwości ich rozwiązywania: 1. Kaczmarek B.: Rysunkowe wyobrażenie przedmiotów a nazywanie przez osoby z uszkodzeniami mózgu; 2. Dysarz Z.: Znaczenie kształtowania otwartej postawy komunikacyjnej dla rozwoju mowy u dzieci; 3. Szewczenko M.: Właściwości niektórych metod nauczania dzieci z zaburzeniami mowy (w języku rosyjskim); 4. Osik D.: Wdrażanie dzieci niewidomych do wypełniania obowiązków domowych - szansą na ich uspołecznienie; 5. Wawina L.: Udoskonalenie treści i organizacji procesu nauczania i wychowania dzieci niewidomych (w języku rosyjskim); 6. Korzon A., Sikorska J.: Szanse rozwoju młodzieży niesłyszącej - kształcenie na poziomie wyższym; 7. Pstrąg D.: Symptomy niedostosowania społecznego u młodzieży głuchej i niedosłyszącej; 8. Łucko E.: Wspólne potrzeby komunikowania się i poznania dzieci głuchych w systemie wychowania i nauczania (w języku rosyjskim); 9. Minczakiewicz E.: Dylematy życiowe w autopercepcji i samoocenie dorastającej młodzieży o obniżonej sprawności umysłowej; 10. Gasiulowa A.: Postrzeganie w rodzinie i wizja własnej choroby u dzieci ze schorzeniami nowotworowymi; 11. Basińska M., Kossakowska M., Liczmańska J.: Rozbieżność między "Ja" realnym a "Ja" idealnym a poczucie koherencji u osób chorych na stwardnienie rozsiane; 12. Janiszewska-Nieścioruk J.: Samoocena dzieci lekko niepełnosprawnych intelektualnie a stan ich społecznej integracji w środowisku rodzinnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40267, W.40266, W.40712 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1: 1. Repertuar wokalny w obrębie pentatoniki: d r m s l d'. Baj, Tygrysy, Paproć, Kot, Wróbelek, Hejnał, Wiewiórka,Karuzela, Don, don - kanon; 2. Sygnał muzyczny: Powitanie w klasie I; 3. Sygnał muzyczny: Pożegnanie w klasie II; Rozdział 2: 1. Piosenki i pieśni ludowe w obrębie hexachordu durowego: d r m f s l. Siała baba mak, Śpij dziecino, Mam chusteczkę, Wlazł kotek, Budzenie misia, Siedzi sobie zając, Trzy kruki, Tęczowa parasolka, Kołysanka zimowa, Zegary, Idzie wiosna, Wiśnia, Czerwony gil, Żabki; 2.Sygnał muzyczny: Powitanie w klasie III; 3. Sygnał muzyczny: Pożegnanie w klasie III; Rozdział 3:1. Repertuar wokalny w obrębie materiału dźwiękowego: s, l, t, d r m f s l. Krakowiaczek jedne, Kulig, Marsz pierwszoklasistów, Płynie Wisła, płynie, Trojak, Jesienne liście, Jabłko, Wyleciał ptaszek z Łobzowa, Któż wypowie twoje piękno, Pociąg, Idzie górnik, Na wędrówkę, Nigdzie lepiej niż przy piecu, Wiosenna malowanka, Indiańskim krokiem, Słoneczko, Dzięcioł i sosna, Na łące, Najpiękniejsza choinka, Poranek, Idzie Grześ; Rozdział 4: 1. Repertuar wokalny w obrębie materiału dźwiękowego: l, t, d r m f s l t d'. Sroczka-Skoczka, Od zagrody, Piosenka dla mamy, Ustna harmonijka, Piosenka kalendarzy, Lubię lato, Płyną łodzie, Piosenka dla mamy (muz. K. Kozak), Zasiała raz baba, Deszczy pada, Cicha piosenka, Piosenka gimnastyczna, Gile, Szara piosenka, Zima; 2. Sygnał muzyczny: Powitanie w klasie II;Wykaz piosenek i śpiewanek nagranych do audycji muzycznych z cyklu: "Zatańczymy raz i dwa, zaśpiewajmy so-mi-la" - kaseta nr 1; Wykaz piosenek i śpiewanek nagranych do audycji muzycznych z cyklu: "Jak to ładnie brzmi: la-so-do-re-mi" - kaseta nr 2; Wykaz piosenek i pieśni nagranych do audycji muzycznych z cyklu: "Zaśpiewajmy - posłuchajmy" - kaseta nr 3; Alfabetyczny spis śpiewanek, piosenek i pieśni; Źródła;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37113, 37109, 37112, 37181, 37111, 37180, 37182, W.37183, 37108, W.37185, 37106, 37110, 37107, 37179, W.37184 (15 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.170)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38857, W.38917 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40171 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39280 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. KEN w Krakowie ; Nr 171)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Pojęcie środowiska społeczno-przyrodniczego i wychowawczego z punktu widzenia filozofii kultury; Rozdział 2. Filozofia spotkania w świetle literatury; Rozdział 3. Problemy, hipotezy i metody badań własnych: 1. Cel pracy i jego uzasadnienie; 2. Propedeutyczny charakter badań; 3. Problemy i hipotezy badań własnych; 4. Organizacja i przebieg badań; 5. Metody, narzędzia i techniki badawcze; Rozdział 4. Przygotowanie nauczycieli i studentów do nauczania przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze jako podstawa umożliwiająca uczniom doznanie spotkania; Rozdział 5. Wykorzystywanie programu przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze do przygotowania w uczniach gotowości do doznania spotkania; Rozdział 6. Próba optymalizacji wybranych środków dydaktycznych do przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze: 1. Podręcznik; 2. Przewodnik metodyczny; 3. Zeszyt ucznia; 4. Środki dydaktyczne wykonane przez ucznia do przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze; Rozdział 7. Wycieczka jako pomoc w przygotowaniu uczniów do gotowości przeżycia spotkania; Rozdział 8. Przedmiot środowisko społeczno-przyrodnicze nauczany w klasach I-III w opinii uczniów: 1. Opinie uczniów kl. IV-V; 2. Opinie uczniów kl. VIII oraz I i II klas licealnych; 3. Postulaty uczniów; Rozdział 9. Weryfikacja hipotez poprzez zastosowanie obserwacji uczestniczącej; Zakończenie i wnioski; Bibliografia; Aneks (Ankieta dla nauczycieli na temat: "Środowisko społeczno-przyrodnicze w klasach początkowych"; Ankieta dla studentów na temat: "Środowisko społeczno-przyrodnicze w klasach początkowych"; Ankieta dla klas IV i V; Ankieta dla uczniów klas VIII szkoły podstawowej oraz I i II klasy liceum ogólnokształcącego; Pytania do karty obserwacyjnej; Konspekt do lekcji: "Środowisko społeczno-przyrodnicze w kl. III" [5 tematów])
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37389, W.37497, W.37388 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40308 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40398 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39631, W.39632 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej